המאבק על השבת • פינדרוס: "מה שקרה השבת לא יכול להמשיך"

"אנחנו מתמודדים מול מערכת עם הרבה כסף ומסודרת, והם תפסו שותף מנהל קהילתי שבלשון המעטה אוהב את המגזר החרדי. ובתוך מבנה ציבורי הם מחללים את השבת בפרהסיה"
דוד לזר 1 Comment on המאבק על השבת • פינדרוס: "מה שקרה השבת לא יכול להמשיך"

תושביה החרדים של שכונת 'קרית יובל' הצליחו לגייס לשורותיהם את חבר מועצת עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס • "לא נוח לברקת פוליטית, הוא צריך להתמודד גם עם החרדים וגם עם החילונים"

"אנחנו מתמודדים מול מערכת עם הרבה כסף ומסודרת, והם תפסו שותף מנהל קהילתי שבלשון המעטה אוהב את המגזר החרדי. ובתוך מבנה ציבורי הם מחללים את השבת בפרהסיה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תושביה החרדים של שכונת 'קרית יובל' הצליחו לגייס לשורותיהם את חבר מועצת עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס מ'יהדות התורה' שהצטרף למאבקם נגד הקרנת סרטים בעיצומה של השבת במינהל הקהילתי 'יובלים' בשכונה.

הבוקר אמר פינדרוס למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר 'ב'קול חי' כי "כאנשים שאמונים על דעת תורה הנושא הם ערכי והוא צריך לקבל החלטות והוראות", לדבריו, "מתקיימים דיונים פנימים כל הזמן, היה לנו דיון עם טונים גבוהים מול המערכות העירונית, וגם דיונים פנימיים, ובימים הקרובים נקבל החלטה משותפת. יש לנו רוב במועצת ובהנהלת ירושלים, מה שקרה השבת לא יכול להמשיך, ב-2 שבתות האחרונות זה קרה".

לדבריו של פינדרוס: "יש עמותה בירושלים שמחפשת בכל דרך לשנות את המצאות בשבת בירושלים, אנחנו מתמודדים מול מערכת עם הרבה כסף ומסודרת, והם תפסו שותף מנהל קהילתי שבלשון המעטה אוהב את המגזר החרדי. ובתוך מבנה ציבורי הם מחללים את השבת בפרהסיה".

כמו"ב הסביר כי "בחילול שבת יש 2 חלקים, שמירת שבת ופרהסיה, הפרהסיה הוא החלק שגורם ליהודי להיות כמו גוי ולהיות מוגדר כמומר. יש מין הבנה שמה שהיה -היה, אבל דברים חדשים יש להם משמעות אחרת, ועל זה אנחנו צריכים להתקומם ולעצור, כל שינוי, פתיחת המתחם התחנה בירושלים, הקרנת סרטים במנהלים קהילתיים".

עוד הוסיף פינדרוס כי "הייתה החלטה לעשות בחירות ובעקבות ויכוח זה נעצר. אני לא דובר של ראש העיר, לא נוח לו פוליטית, הוא צריך להתמודד גם עם החרדים וגם עם החילונים, חברי סיעת ש"ס איתנו ביחד במאבק הזה באופן ברור ונחרץ וגם המפד"ל וחלק מ'ירושלים מאוחדת כולם איתנים בענין הזה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לראש העיר לשעבר הרב יצחק פינדרוס תחזור לבוא ולהחליף את מיסטר רובנשטיין בראשות העיר ותרוויח מליארד דולר מכל תושבי העיר ביחד רק עם תחזור הכי מאוחר בי"ב סיון